Máte práce až nad hlavu, žádný volný čas, činností přibývá. Je vám jasné, že s tím něco musíte udělat. Jen nevíte, kde začít. Stejně jako úklid domácnosti, má úklid v podnikání svůj postup.
Jak určitě ne
Představte si, že se pustíte do generálního úklidu domácnosti. Začnete vyklízet skříň v ložnici, odnesete část prádla do koupelny.
Přitom si všimnete pasty na zuby na umyvadle a začnete ho umývat. Dojdete si do kuchyně pro čistící prostředek a zrovna zapípá myčka, tak uklízíte nádobí…
Po hodině je v bytě armagedon, máte toho tak akorát, a nevíte, co dřív, a co potom.
Stejně to může dopadnout, pokud začnete bez rozmyslu reorganizovat činnosti v podnikání.
Takže ne:
najednou,
hned,
bez přípravy,
bez plánu.
Začněte přípravou. Zjistěte své proč a definujte cíle.
Proč to chcete dělat
Vezměte si papír a stejně jako každý nápad, i tento promyslete. Třeba formou myšlenkové mapy.
Nejprve si položte otázku: „Proč chci uklidit v podnikání?„
Důvodem může být, úspora peněz, najít prostor na nový projekt, delegování části činností, chodit brzy spát, začít studovat apod. Každý má vlastní záměr.
Přijde okamžik, kdy s tím budete chtít seknout. Nebo narazíte na problém, na který nemůžete najít řešení. Vaše proč vám pomůže se rozhodovat a současně udržet fokus.
Stanovte si reálný cíl
Jasný a konkrétní – čím konkrétnější, tím spíš bude jasné, kam směřujete
Reálný – ať se nedostanete pod tlak a kolotoč ještě víc neroztočíte
Měřitelný – ať dokážete vyhodnotit, jestli se vám snažení vyplatilo
Pro stanovení cíle použijte metodu SMART nebo rozšířenou metodu SMARTER. Stáhněte si PDF dokument, který vám pomůže při sestavení cíle tak, aby dával smysl.
Jakmile máte jasno PROČ a stanovili jste si CÍLE, začněte. O tom jak dál, si přečtete v dalším článku.
Napsat komentář